کلمه کلیدی( کلید واژه کانونی): قبل از ایجاد محتوای سایت خود، باید دریابید که مخاطبان شما از چه عباراتی برای جستجو استفاده می کنند. عبارات جستجوی آنها کلمات کلیدی شما هستند. بر اساس این کلمات کلیدی، می توانید شروع به نوشتن محتوای مفید، با کیفیت و قابل یافت کنید.
- حتما در پاراگراف اول از کلمه کلیدی استفاده شده باشد.
- کلمه کلیدی به صورت یکنواخت در متن استفاده شده باشد.
- طول کلیدواژه طولانی نشود.
- تراکم کلیدواژه در متن: حداقل سه بار(در صورت طولانی بودن متن تراکم بیشتر شود)
- کلید واژه در عنوان باشد.
- منحصر بفرد باشد.
- استفاده از ابزار Keywordtool.io یا موتور جستجوی گوگل
مترادف با عبارت کلیدی: می توان کلمه ای را همانند کلمه کلیدی در نظر گرفت ولی باید توزیع یکنواختی در کل متن داشته باشد.
توضیحات متا: این بخش همان توضیحاتی است که در صفحه نتایج جستجو گوگل در زیر آدرس هر سایت نمایش داده میشود.
- حداقل 90 کاراکتر و حداکثر 110 کاراکتر(بدون فاصله) باشد.
- کلمهکلیدی یا مترادف آن در توضیحات متا وجود دارد.
نکات متن:
- حتما شامل حداقل یک تصویر باشد.
- طول متن پاراگراف حداقل 300 کاراکتر باشد.
- اگر طول پاراگراف بیشتر از 200 کلمه بود حتما از زیر عنوان ها استفاده نمایید.
- طول جمله در پاراگراف نباید بیشتر از 20 کلمه باشد. اگر بیش از 25 درصد جملات شما بیش از 20 کلمه باشد، به شما توصیه می شود که کوتاه کنید.
- کلمات انتقالی یا گذار(Transition words) کلماتی هستند مانند: و ، اما، پس و زیرا. این حروف می توانند ارتباط بین جملات، عبارات و پاراگراف ها را به خواننده متن نشان دهند.
- خوانایی عبارت است از میزان بهینه بودن محتوا برای کاربران و هیچ ارتباطی با سئو نوشته ندارد. به عبارت دیگر این تب مربوط به سئو فرندلی بودن محتوا برای کاربر دارد که از خلاصه نویسی، پاراگراف کوتاه و… باید در ان استفاده شده باشد.
- تراکم کلیدواژه کانونی: یکی دیگر از موارد مهم در سئو استفاده از کلیدواژه کانونی به تعداد کافی است. بر اساس تعداد کلمات هر نوشته باید به تعداد دفعات مناسب کلمه کلیدی را در متن نوشته تگرار کرده باشید. این مقدار بین 1 تا 2.5 درصد برای محتوای نوشته است.